Vibración yamaha tw125

Hola. Tengo una Yamaha tw125 comprada de segunda mano y el motor vibra al acelerar, incluso en punto muerto, la vibración no es muy fuerte, pero se escucha perfectamente.
La unión del motor al chasis es correcta, no hay tornillos flojos y los silenblocks están bien.
Al principio creí que se trataba del cubrecarter, ya que el ruido es como si una bandeja metálica tocara el motor en marcha, pero es el propio carter el que provoca esta vibración.
Puedes ayudarme a detectar el posible fallo y su solución. La moto está bastante nueva con 12000 Kms reales y no tiene aspecto de recalentada o golpeada.
Atentamente.
Jordi

1 respuesta

Respuesta
1
M'ho poses difícil amb les dades que em dones... I si les monocilíndriques en general ja tenen moltes vibracions, les Yamaha monocilíndriques sempre han estat una mica més bastes i encara es noten més... De fet, el motor que porta és molt semblant al que portaven les primeres XS del '79 que era una derivació d'un motor de cotxe Mitsubishi que, a la seva vegada, era la derivació d'un reactor d'avió, i les SR des dels seus inicis fins a l'actualitat... I aquest motor, al ser SOHC, té tendència a ser molt bèstia al concentrar-hi tota la potència en un únic arbre de lleves...
En principi no em preocuparia massa per un eventual reescalfament o un cop: les Yamaha, a diferència de qualsevol altra moto, són a prova de bombes... És gairebé impossible reescalfar-la doncs tenen un motor "antic" que admet moltíssimes revolucions sense cap problema... I per cops tampoc és per preocupar-se: és una moto preparada per circular en les pitjors condicions...
El que no acabo d'entendre és que situis la vibració en el càrter si tot està ben collat... És una vibració (¿es mou?) ¿O només una remor? Perquè en el càrter no hauria d'haver motiu per fer aquesta fressa: és una banyera d'oli dins la qual hi ha el cigüenyal i la biela... I a menys que el cigüenyal estigués descompensat no s'entèn... I jo no aniria per aquest camí: és un motor prou experimentat com per haver solucionat possibles problemes d'aquesta mena... I Yamaha no falla gairebé mai per aquí...
Jo provaria de treure la safata que cobreix el càrter, m'asseguraria que el tub d'escapament estigués ben collat i que no fos la pota de cabra que al tenir el motor en marxa toqués en alguna banda... Ja sé que pot semblar una tonteria... Però segur que el que li passa a la teva moto és una tonteria... I és que encara que a tu et sembli que el soroll surt d'un lloc no pots descartar que provingui d'un altre i que es transmeti per contacte a l'altra punta de la moto... A mi em passava quelcom semblant i resulta que era el cable del comptarrevolucions que no estava sec, però la teva moto no en té o sigui que no pot ser...
Jo el que faria és el que t'he dit i, en punt mort, li donaria al puny per comprovar si, amb la moto parada, fa la mateixa remor o si augmenta a diferents règims de voltes... Si no la fa vol dir que ja ho has trobat... Si fa la mateixa remor però sense canvis en diferents règims de revolucions és que no és un problema del motor en sí mateix i pots respirar prou tranquil... Després agafes i circules amb la moto a una velocitat constant (60 km/h, per exemple) però a diferents règims de voltes (amb tercera primer i amb quarta després) i fixa't en la remor: el motor, evidentment, sonarà més fort amb tercera que amb quarta, però tu en el que t'has de fixar és en la fressa sense tenir en compte el motor: hauria de ser la mateixa... Quan ho tinguis clar, i ja en quarta, vés pujant de velocitat progressivament i fixa't si la remor també augmenta progressivament... Si és així, és que la cosa ve determinada pel roçament de l'aire...
Tampoc es podria descartar que fos un tema de pinyó i cadena, però m'estranyaria perquè no hauria de notar-se en moto parada...
De tota manera, després de fer el que t'he dit, pots tornar a escriure amb les teves percepcions aviam si treiem l'entrellat... Per cert, ¿d'on ets? ¿Gaire lluny de Blanes? T'ho dic perque per aquestes coses el meu mecànic és una fava i et treuria de l'entrellat ràpid per dos duros...
Hola. En primer lloc, gracies per la teva resposta.
Soc de Sant Cugat i si no m'ensurto amb el problema, si que m'acostaré per Blanes.
El motor vibre al augmentar les voltes en qualsevol situació, tant en punt mort com al circular. Sobre tot es note al donar gas en marxes curtes i pujar de voltes, al cambiar de marxa la vibració disminueix considerablemet.
Es com si dues peçes metal.liques sense unió entre si es fregesin al accelerar.
Un amin meu m'ha comentat que li semble que pot ser principi de cigüenyal descompensat, però un altre no ho veu tan clar.
Faré la prova que em descrius a diferents marxes, també canviaré el oli del carter i et diré que tal m'ha anat.
És que, ja et dic, si fent el que t'he dit -que és el més senzill- no ho trobes, l'únic lloc per on ho veig és pel tema del cigonyal... És cert que les Sr antigues i les XS del '79 (i el teu motor és una evolució d'aquells) van tenir problemes perquè l'arbre de lleves s'aguantava en la culata directament i es desgastava ràpidament el seient: aquests motors van aguantar tres anys (aquí no van arribar) abans que els canviessin: les XS van passar a ser bicilíndriques (DOHC)i les SR es van quedar com estaven però amb modificacions importants... Podria ser que el coixinet del cigonyal estigui fotut...
És que la lògica diu que si la vibració augmenta quan dones gas i, sobretot, en marxes curtes, vol dir que se sent més quant el motor està a altes revolucions, és a dir, quan el cigonyal està donant més voltes per minut...
Fins ara no he notat cap mena de fum a l'escapament, en quant al metall, he trovat una mica, (en volum, la meitat d'un dau de parxis) als voltants del filtre d'oli.
Demà ho provaré més per tal de vuere si detecto algo de color a l'escapament.
És que si has vist metall desfet podria ser que a l'estar descompensat el cigonyal, el pistó no entri recte i estigui rascant el cilindre i te l'estigui desgastant i acabi gripant-se... ¿Fa fum dels escapaments? ¿És blanc? ¿Blavós?
Hola.
Vaig canviar l'oli ahir diumenge i del filtre d'oli he tret una mica de ferrixa, pot ser el que em dius. El que faré es anar controlant el tema per a veure si el soroll va a més i si augmente, tindrè que visitar al teu mecànic.
Un altra possibilitat es mirar de repara-ho jo mateix, tinc els planols i despeçament de la moto i veig que apart de les hores de dedicació no hi ha gaire problema (crec)
Fins aviat
Hola de nou, amb aquestes pluges no he agafat la moto.
El fum es blanc, el que si trobo es que després d'uns dies m'ha costat una mica arrancar la moto.
Si el fum es blanc, el més probable és que cremi oli: com que entre els cilindres i el pistó no queda prou ben tancat, sigui perquè s'ha engrandit el cilindre o perquè s'hagin desgastat els segments, part de l'oli de lubricació es queda a dalt quant el pistó està en P.M.I. (o sigui avall) i en la mescla, a més d'aire i benzina hi ha oli (fixa't en les motos de dos temps que van amb mescla que sempre fan fum blanc)...
Que et costi d'engegar després d'uns dies sense fer-la servir és relativament normal: és una qüestió de bateria... Les bateries es descarreguen a raó d'un 1% diari més o menys... I quan més s'exigeix a una bateria és a l'engegar, quan encara no ha rodat i, per tant, encara no s'ha recarregat... I en aquest aspecte les Yamaha van una mica coixes, doncs, a més de que les bateries en general són petites pel que han de fer anar, l'encesa no és prou fina com, per exemple, les Honda, i demanen més voltatge... També pot ser per una qüestió del ralentí, que el tinguis molt alt...

Añade tu respuesta

Haz clic para o

Más respuestas relacionadas