Constituir una SL

Quiero montar una es.l, en la que una de sus actividades sera la de administrar fincas, uno de los socios es administrador de fincas, y nos comenta que como el es quien tiene el titulo, el debe tener el mayor numero de acciones y debe ser el administrador único. ¿Es eso correcto?

1 respuesta

Respuesta

El Real Decreto Legislativo 1/2010, de 2 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Sociedades de Capital, en su art. 73 trata sobre la responsabilidad del administrador; el art. 198 sobre la forma de adoptar los acuerdos que se hará por mayoría y el 221.1 sobe la duración del cargo de los administradores.

Partiendo del hecho que yo no veo tan claro como ese señor que pueda formar parte de una Sociedad de Responsabilidad Limitada en la que una de las actividades será la administración de fincas, cuando puede haber como mínimo una yuxtaposición de intereses ente la SRL y la empresa que él posea, que no obedece a ninguna razón de índole práctico que tenga que reunir él la mayoría de las acciones, porque en ese caso estarán ustedes cautivos de esa persona, ya que como le he indicado los acuerdos de adoptan por mayoría y si él la posee, quedan a su disponer.

Le aconsejo que antes de dar ningún paso, se ponga en manos de un Abogado o un Notario que será éste último quien tenga que redactar el acta de constitución de la sociedad, para que le expliquen pormenorizadamente en qué senda se adentran.

Ruego cierre y valore

Als col·legiats que
vulguin inscriure la se va Societat o Associació en el Registre Especial
d’aquest Col·legi, que han de sol·licitar prèviament a les oficines
col·legials, la següent documentació:
-
SOL·LICITUD D’INSCRIPCIÓ
-
DECLARACIÓ JURADA
Quan es presentí la
sol·licitud d’inscripció en l’esmentat Registre s’haurà d’aportar la següent
documentació:
-
Sol·licitud d’inscripció
degudament complimentada
-
Declaració Jurada signada per tots
els socis
-
Fotocopia del DNI de tots els
socis
-
Fotocopia de la Tarjeta d’Identificació
Fiscal de la Societat
-
Fotocopia document, públic o
privat, del títol constitutiu de la
Societat o Associació
Recomanem que,
abans de lliurar la documentació al Col·legi, comprovi que en aquests consti
expressament els següents requisits o condicions:
-
Que l’objecte social contingui: “Prestació
de
mitjans per al desenvolupament de l’Administració de Finques”
-
Que es faci constar que la mayoría
del capital social o de les participacions de l’entitat, haurà d’estar
ostentada per socis o associats Administradors de Finques Col·legiats
-
Que els socis majoritaris
sol·licitants de la inscripció siguin Administradors de Finques Col·legiats
Exercents
-
S’ha de preveure que la transmissió
de les accions només es pugui fer a favor d’Administradors de Finques
Col·legiats Exercents
-
S’ha de preveure que el càrrec
d’Administrador i/o membre del Consell d’Administració de la Societat només pugui ser
ocupat per Administradors de Finques Col·legiats Exercents.
NOTA: d’acord amb l’Art. 7.4 dels Estatuts, es imprescindible la inscripció
en el Registre col·legial per al seu coneixement i legalització (s’adjunta
article 7è).

Esta en catalán no se si sabes catalán, eso es lo que nos presento, en su momento. Es correcto ???

Necesitaría una traducción para poder interpretarlo